Kære ledere, assistenter, hjælpere, bestyrelsesmedlemmer og seniorer
Dette er den første nyhedsmail fra divisionsledelsen. Et nyt tiltag, hvor vi håber at give jer et hurtigt indblik i, hvad der sker i divisionen og korpset i øjeblikket. Vi regner med at der kommer en mail ca. en gang om måneden… Men måske oftere hvis vi mener der er behov for det.
De bedste hilsner Lotte, Thomas & Stine, divisionschefer i Mølleå Division
Divisionschef Lotte Trøjgaard Jepsen tlf. 5180 6818 / lotte@trojgaard.com
Divisionschef Thomas Frisenette tlf. 2889 3284 / thomas@fortunengruppe.dk
Divisionschef Stine Enevoldsen tlf. 2243 3397 / stine@fam-enevoldsen.dk
Kasserer Gerda Krarup tlf. 2190 5299 / hannibal@hoveltehytten.dk
DA-Mini Julie Bruun Bager tlf. 6062 4288 / juliebager@hotmail.com
DA-Mini Mads Lundsgaard-Nielsen tlf. 2636 2954 / mads@dds-bagsvaerd.dk
DA-Junior Peter Hededam tlf. 2336 6227 / ph@seeonee.dk
DA-Trop Elisabeth Lihn Wolff tlf. 2049 5861 / elisabethwolff@hotmail.com
DA-Trop Kristine Boesgaard tlf. 2072 7448 / k.s.boesgaard@hotmail.com
DA-Senior Jacob Flygenring tlf. 4141 7174 / flygger@geels.dk
DA-Senior Bo Visfeldt tlf. 2627 2870 / bo@visfeldt.dk
Søkyndig Henrik Otterstrøm tlf. 2062 2114 / hento@get2net.dk
Læs mere om divisionsledelsen i næste nyhedsbrev.
Den 4. – 6. februar 2011 bliver der holdt en fælles leder/senior weekend for hele divisionen på Colleruphus i Holte. Så skynd dig at noter datoen i kalenderen og spred rygtet i gruppen.
Divisionsledelsen går i gang med planlægningen efter sommerferien og du er meget velkommen til at være med i planlægningsteamet eller blot sende os dine ideer. Så skriv endelig til en af divisionscheferne.
Kursusavisen for årets PLan og SPARK kurser udkom i starten af juni sammen med bladpakken. Avisen kan også findes på dds.dk/uddannelse. HUSK deadline for tilmelding er fredag den 3. september kl. 12 via Blåt Medlem.
Alle grupper skal inden næste grupperådsmøde lave en udviklingsplan for deres gruppe, som skal fremlægges og vedtages på grupperådsmødet i 2011.
For at være sikre på at alle kommer godt i gang, tilbyder divisionen en intro aften den 22. september kl. 19.30 – 21.30 i Knudepunktet hos Fortunen Gruppe, hvor alle er velkomne til at komme og få inspiration og vejledning til hvad en udviklingsplan bør indeholde. Der kommer mere info. Senere om arrangementet. I kan også læse mere på dds.dk/udviklingsplan.
Læs mere på http://dds.dk/nyheder/2010/06/1/korpsraadsmoede-2010
DDS får hvert år omkring 7 millioner i tilskud fra DUF (Dansk Ungdoms Fællesråd). Hvert år bliver der trukket en håndfuld foreninger ud til medlemstjek, som skal bevise, at de er det antal medlemmer de søger tilskud for. I år er DDS blevet trukket ud. På baggrund af januarstatistikkerne er der trukket 135 tilfældige grupper ud til tjek. I hver gruppe bliver 1-4 personer kontaktet af DUF per brev og skal sende en erklæring retur, hvor de skriver under på, at de har været aktive medlemmer i DDS i 2009. Derudover er 5 grupper trukket ud til gennemgang af bilagene til kontingent indbetalingerne.
I Mølleå er to grupper trukket ud blandt de 135 grupper, hvor 1-4 personer bliver kontaktet. Grupperne vil blive kontaktet i løbet af den næste uges tid af DUF.
Den 12. september afholdes der naturens dag. Læs mere på: http://dds.dk/nyheder/2010/06/1/deltag-i-naturens-dag
På uddannelsesmarkedet kan du selv sammensætte dit kursus. De næste uddannelses-markeder er:
17. – 19. september 2010 på Ryekol
29. april – 1. maj 2011 på Gurredam
Du kan se flere kurser på dds.dk/uddannelse
Der er Nordisk ledertræning for Lyngby-Taarbæk’s grupper 17. -19. september 2010 i Finland. Deltagerprisen plejer at være 200 kr.
Der vil være Nordtreff sommerlejr i 2011, i sydsverige som camp in camp, dvs med besøg fra og til verdens jamboreeén. Jamboree datoerne er 27. juli til 7. august. Nordtreff bliver formegentlig d. 29./30. juni til 7. august.
Der har været et ønske om at få flyttet divisionsrådsmødet lidt længere frem i kalenderen.
Divisionsrådsmødet i 2011 er derfor blevet fastsat til den 22. marts.
Datoerne for lejren er fastsat til den 20. – 29. juli 2012. Lejren er for alle grene. Stedet er ikke helt på plads endnu, men følg med på http://spejderne.dk/aktuelt/spejderneslejr/. Her vil du også kunne læse mere om tema m.m.
25. august 2010 – Divisionsledelsesmøde
31. august 2010 – Gruppeledermøde hos 2. Lyngby Optaya
22. september 2010 – intro og inspiration til udviklingsplaner hos Fortunen
25. oktober 2010 – Divisionsledelsesmøde
1. november 2010 – Formøde for dem der skal på korpsrådsmøde hos Fortunen
13. – 14. november 2010 – Korpsrådsmøde
24. november 2010 – Gruppeledermøde hos Frederikslund
6. januar 2011 – Divisionsledelsesmøde, forslag til budget
13. januar 2011 – Gruppeledermøde, med blandt andet gennemgang af divisionens budget
20. januar 2011 – Divisionsledelsesmøde med fokus på leder/senior weekenden
4. – 6. februar 2011 – Fælles leder/senior weekend
10. februar 2011 – Gruppeledermøde med fokus på finpudsning af budget
21. februar 2011 – Divisionsledelsesmøde
22. marts 2011 – Divisionsrådsmøde
13. april 2011 - Divisionsledelsesmøde